donderdag 9 juni 2011

Volume knop MOD

Ik ergerde me al tijden aan de volume knop van de computer speakers.
Iedere keer draaien om hem aan of uit te doen en weer het goede volume instellen. Bovendien was de schakelaar die je daarmee bediend niet meer goed en ging het geluid spontaan harder en zachter.

De oplossing?

Voeg een PIC toe, en maak er een druk- draaiknop van!

Wat is er veranderd?
De oude potmeter is vervangen door een rotary encoder met druk toets.
En door de software in de PIC gaat de set nu vloeiend uit en weer aan naar het vorige volume.


Hier een demo filmpje


Het gaat hier om een Creative I-TRIGUE 3330.

Voor wat technische details klik hier

3 opmerkingen:

  1. hallo vriend

    Nederlandse excuus mijn schrijven ik hoop dat je begrijpt me.

    Ik deVeracruz Mexico, en per ongeluk heb ik dezelfde luidsprekers met hetzelfde probleem
    en zoeken op het internet vond uw viiendo dat hij het ​​probleem opgelost.

    Ik vroeg me af of ik zou kunnen stoppen door voor de beschrijving van elektronen bezetten de stukken te vinden in mijn land en zo op te lossen op dezelfde manier mijn luidsprekers

    bedankt

    e-mail: dguezarq@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, ik ben Spaans en ik ben verrast met uw project. Mijn volume is vergelijkbaar met toe (i-Trigue 3400), maar nu heb ik de potentiometer, die identiek is aan de oorspronkelijke toe verbroken. Ik zou willen dat je me vertellen wat de nieuwe naam wordt ook potentiometer en schakelaar die kan vervangen de oorspronkelijke fabriek komt. Hartelijk dank voor uw hulp.
    Mijn e-mail is: haddockin@outlook.com

    BeantwoordenVerwijderen